tiistai 23. joulukuuta 2014

Thank God It's Christmas

Joka vuosi Queenin kappale, Thank God It's Christmas, sopii Jouluun. Joka vuosi syyt sille ovat vain hieman erilaiset. Kulunut vuosi on ollut elämäni vaikein ja haikein, mutta silti samaan aikaan onnellisin. Siinä missä ero on vienyt voimat ja välillä jopa uskon elämään, on tyttären kasvun seuraaminen ollut mitä mahtavinta. On päivittäin uskomatonta, että saan seurata läheltä pienen ihmislapsen kasvua ja kehitystä. Jo vain voi sitä ihmeeksi kutsua.

Nyt on kuitenkin se vuoden paras hetki. Se, kun ei tarvitse miettiä mitään muuta kuin tätä yhdessäoloa ja rauhaa. Minulle Joulu (kyllä, kirjoitain sen isolla) on kuitenkin perheelle ja läheisille rauhoitettua aikaa. Hetkiä, joissa voimaa ja lepoa saa niin keho kuin mielikin. Ja siinä missä mm. tänään kiristeltiin välillä hermoja, kun (tällä kertaa) viisi aikuista yrittää sovittaa suunnitelmiaan ja aikataulujaa, on kuitenkin niin ihanaa, että juuri nämä ihmiset ovat se minun perheeni. Ilman heitä ei olisi minuakaan. 


 Ensimmäistä kertaa kuusenkoristelussa. Pakko laittaa tähän: #rakkaus.



 Äidin perinteinen tonttupöytä.

Joulu saa siis tulla. Ja olla. Ja edes muutaman päivän voin olla vain minä, omassa pienessä kuplassani. Ei avioeroja, ei rikkoutuneita perheitä tai muuttuneita elämäntilanteita. Vain tämä hetki, minä ja mun todellisuuteni. Loppujen lopuksi, niistä pienistä jutuistahan tämä elämä koostuu.


"Oh, my love, we've had our share of tears
Oh, my friend, we've had our hopes and fears
Oh, my friends, it's been a long hard year
But now it's Christmas
Yes it's Christmas
Thank God it's Christmas."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti